21-10-15

SewNews jasje - stap 2 en verder


Mijn jasje is af en ik ben er blij mee!

Eigenlijk was het niet eens zoveel moeite om hem in elkaar te zetten, zeker met de aanwijzingen uit het tijdschrift erbij. Hoewel ik de volgorde moest aanpassen, omdat ik er een kraag aan de achterkant aan heb getekend.

Aan de voorkant sluit het jasje met haak-en-oog-sluiting aan de binnenkant. Ik weet niet of ik er nog knopen op ga maken, door de stofkeuze lijkt me dat niet echt nodig.

De stof heb ik bij de Kwantum gekocht - het is gordijnstof. Als ik me niet vergis, hebben ze hem nog steeds en kost hij 5 euro per meter. Ik kreeg de laatste anderhalve meter ook nog eens gratis bij omdat het 't laatste stukje op de rol was en dat kunnen ze toch niet voor gordijnen gebruiken - dat zou een rokje kunnen worden.

Leuk hè, zo'n chique jasje voor zo ongeveer 10 euro!

Aan de achterkant heb ik nog iets veranderd aan het patroon: om de V-vorm van het ingezette stuk in het achterpand terug te laten komen, schuinde ik de flap in het schootje af onder ongeveer dezelfde hoek. Vind ik net iets pittiger dan het origineel.

De aanwijzingen voor het tekenen van dit patroon op basis van een patroon dat je al hebt van een goed zittend jasje, kun je hier downloaden. Het originele jasje is uiteraard ook vanuit verschillende hoeken gefotografeerd.
(Hé, nu zie ik ineens plooien vanuit de linker zijnaad komen, die horen daar niet... komt waarschijnlijk doordat de paspop zulke haakstof heeft).

Geen opmerkingen: