01-07-14

Privé broekenwinkel

Het huishouden hier thuis begint op een privé broekenwinkel te lijken. Pattern 9 lijkt ook alleen maar voor broeken te bestaan, maar het is niet anders. Met negen mannen in het huishouden is er altijd wel één die een nieuwe broek nodig heeft. En als je dan eenmaal gewend bent aan de luxe van broeken  op maat, en je bovendien schrikt van de prijzen in de winkel als je met een puber met een niet-standaard maat gaat kijken, dan krijg je vanzelf zoiets.

Vandaag begin ik dus voor het eerst aan een broek voor een van de grotere zonen. Veertien is hij, en de standaard spijkerbroeken in de winkel zitten hem veel te strak om de heupen. Behalve de lichaamslengte hoefde ik eigenlijk alleen maar zijn heupmaat en zijn lendewijdte op te nemen, en voor de zekerheid ook de tussenbeenlengte.

Gelukkig draait het programma nog steeds goed. Dat mag ook wel, want de programmeur heeft al tijden andere dingen aan zijn hoofd. De uitdraai ziet er daarom ook niet professioneel uit, maar als ik de bovenkant van het voorpand nameet, klopt het gelukkig tot op de millimeter.

Eerst maar eens van een restlap een proefbroek maken zonder zakken, op een of andere manier vind ik dat bij zo'n grote jongen (hij is even groot als ik) weer spannend!

1 opmerking:

Iekepiek zei

Spannend, maar het gaat je lukken Karien! Je hebt al zoveel tips op Sancho geplaatst over het maken van professionele spijkerbroeken, dat niemand straks ziet dat de broek niet uit de winkel komt. Behalve dan dat de zakken recht zitten, stiksels evenwijdig lopen en de pijpen even lang zijn dan ;)